اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

جایزه امارات برای انرژی

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری امارات الیوم، شورای عالی انرژی در دبی تأکید کرد که «جایزه امارات برای انرژی» از طریق دسته‌بندی‌های مختلف خود به حمایت از تلاش‌های جهانی برای ارائه راه‌حل‌هایی در زمینه انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر، به ویژه برای جوامع در حال توسعه، کمک می‌کند. این جایزه به عنوان یکی از ارکان اصلی پایداری شناخته می‌شود، در زمانی که تلاش‌های جهانی برای تشویق نوآوری و راه‌حل‌های مؤثر در این حوزه به منظور کاهش آثار تغییرات آب و هوایی و کاهش انتشار کربن به هم پیوسته است.

«جایزه امارات برای انرژی» که توسط شورای عالی انرژی در دبی راه‌اندازی شده، به عنوان یک پلتفرم جهانی برای نهادهای عمومی و خصوصی و افراد به منظور نمایش ابتکارات و دستاوردهای خود در زمینه مدیریت و صرفه‌جویی در انرژی عمل می‌کند. این جایزه همچنین به مشارکت‌های مؤثر آنها در حمایت از استفاده از منابع انرژی پاک و تجدیدپذیر و راه‌حل‌های پایداری محیطی توجه می‌کند و بر توسعه و نوآوری در حوزه انرژی تأکید دارد و آگاهی از اهمیت پایداری و حفظ محیط زیست را افزایش می‌دهد.

سعید محمد الطاير، نائب رئیس شورای عالی انرژی در دبی و رئیس جایزه امارات برای انرژی، گفت: «هدف (جایزه امارات برای انرژی) تشویق آموزش و تحقیق علمی در زمینه کارایی انرژی و پروژه‌های مربوطه است و همچنین تلاش‌های انجام شده توسط بخش‌های عمومی و خصوصی را در این زمینه مورد تقدیر قرار می‌دهد. اهداف این جایزه با استراتژی‌هایی که به دنبال تبدیل دبی به یک مرکز جهانی برای انرژی پاک و اقتصاد سبز هستند، همخوانی دارد و از (استراتژی انرژی پاک دبی ۲۰۵۰) و (استراتژی کربن خنثی ۲۰۵۰ برای امارت دبی) حمایت می‌کند تا ۱۰۰٪ از ظرفیت تولید انرژی تا سال ۲۰۵۰ از منابع انرژی پاک تأمین شود.»

وی افزود: «این جایزه بر پروژه‌ها، ایده‌ها و نوآوری‌های برجسته در این حوزه تأکید می‌کند و به دنبال استفاده از آنها و تبدیل آنها به واقعیت ملموس است تا جوامع و بخش‌های کسب‌وکار از آن بهره‌مند شوند. همچنین این جایزه با اهداف (توافق‌نامه پاریس در زمینه تغییرات آب و هوا) همسو است تا کشورهای مختلف را به تدوین و تصویب استراتژی‌های بلندمدت برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و محدود کردن افزایش دما ترغیب کند.»

احمد بطي المحيربي، دبیرکل شورای عالی انرژی دبی، نیز گفت: «این جایزه تلاش کرده است که دسته‌بندی‌های مختلف آن با تحولات و پیشرفت‌های سریع در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر و استفاده از فناوری‌های نوین در راستای دستیابی به اهداف توسعه پایدار همگام باشد، که این امر با ابتکارات و تلاش‌های ملی و بین‌المللی که توسط رهبری خردمند در این حوزه انجام می‌شود، هماهنگی دارد.»

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا